klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Wednesday, August 15, 2012

[Review] Guilty Crown

Hari tu aku berjaya menghabiskan 22 episod "Guilty Crown" dalam masa 48 jam (2 hari la~~ bukan straight 48 hours..ada la pitt stop in between)

Ha? Guilty Crown tu menatang apa?
Anime la... animasi Jepun

Pertama sekali, maaflah kepada peminat-peminat anime yang rasa aku ni outdated (dah la ni baru nak spazzing pasal "Guilty Crown", orang dah tengok berkurun lama dulu la...)
Aku baru je berkesempatan nak tengok sekarang setelah dipujuk oleh Cik Majidah Samli (hardcore otaku kat kelas aku). Maklumlah...setelah meng-abandon dunia manganime dan beralih ke dunia k-pop, aku memang susah sikit nak layan anime ni... (lagi sanggup layan drama Korea)

Baru aku tahu! apa yang best sangat pasal "Guilty Crown"  (yo Jah!! memang best mak datuk!)

oh...itu dia hero kita dengan void Inori yang osem!

Aku nak puji pasal art anime ni...
memang osem! nampak real!
aku memang picky bab art ni.... (kadang-kadang aku tengok anime tu kalau art dia buruk, memang aku tak tengok la...)

Nice arts mean good looking characters! Nampak tak modus operandi dia kat situ.... hahaha :D

and.... the plot of the story is good, maybe agak berat sikit la dengan perang sana-sini, apocalypse virus la, bioterrorism la, undertakers, anti-bodies, void genome, endlave dan macam-macam lagi terms (dah macam belajar Physics---banyak sangat terms---kadang-kadang aku pun tak berapa faham)
Aku tak nak komen banyak...      >>baca sendiri kat sini<<

AMARAN: SPOILERS!

hero kita Ouma Shu yang sangat cool~ bila fight pakai void
kalau takde void genome...memang loser la mamat nih..


this is when he said "Kindness is pointless"
oh! 0_o  Ouma-kun how come you become a bad person...

Inori yang comey and mysterious
She has the most awesome void eva!

masa Hare mati...sedih kot T_T

Kuhouin Arisa - - - apesal la kau bodoh sangat? Gai tak pandang kau pun...
sanggup kau bunuh datuk sendiri

last-last dia mati. Padanlah muka!

Daryl yang macam psiko sikit...
sedih jugak la dia tak ada happy ending dengan Tsugumi

aku tak faham betul dengan Ouma Mana
perempuan tu insane ye?

cinta Inori hanya untuk Shu
ahh~~ sweetnya~~

Tapi.... ending dia memang tak syok sangat la...
sedih gila kot....
and aku memang tak boleh terima kematian Tsutsugami Gai buat kali kedua
(Gai-sama~~~ huhuhuhuhu T__T)

p/s: lepas ni nak tengok Code Geass pulak - - - Lelouch-sama~

No comments: