klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Friday, July 8, 2011

Bergelarnya aku student di INTEC

Assalamualaikum.
Annyeonghaseyo warga bloggers dan readers sekalian.
Dah lama tak nampak aku atas talian? (dengan ayat KLnya online). Memang dalam seminggu ni aku tak berkesempatan nak online sebab....
Kini dengan rasminya aku dah bergelar siswi di INTEC UiTM Kampus Seksyen 17.

*oh yeah! gimme a round applause!*

So mari kita berkenalan dengan kolej baru aku ni. INTEC ni short-form for "International Education College", salah satu kampus UiTM yang terletak di Seksyen 17, Shah Alam. INTEC ni ialah kolej persediaan untuk student-student yang nak fly ke oversea. Mostly student dekat sini dapat scholarship dari JPA, MARA, PETRONAS, Yayasan Negeri, BNM, Khazanah, TNB dan macam-macam lagilah. Ada jugak sesetengah student private under tajaan PAMA (Papa & Mama la....kihkihkih )

library INTEC yang grand giler

Ada jugak Fakulti Pendidikan (untuk student TESL) dan Fakulti Muzik dekat sini. Tapi aku tak nak sentuh pasal tu, aku nak cakap pasal program luar negara je.
Basically, semasa 3 Julai 2011 (hari aku mendaftar) just ada student-student untuk program jangka panjang.
Contohnya.
  1. American Degree Foundation Programme (ADFP) - will fly to US/UK
  2. American Credit Transfer Programme (ACTP) - also US/UK
  3. A-Level Medicine (ALM) - India/Ireland/Nottingham
  4. A-Level Germany (ALG) - Germany of course
  5. Australian Matriculation (AUSMAT) - Australian/New Zealand
  6. Russian Programme - Russia obviously
Ada jugak program-program jangka pendek, they all ni dah daftar since May lagi.
  1. Kumpulan Teknikal Jepun (KTJ)
  2. Korean Programme
  3. France Programme
  4. Middle East Programme (MEP) - will fly to Jordan/Mesir
What course I am? I'm AUSMAT, majoring in Bio-technology. yeayy for AUSMAT!!
Dalam seminggu ni aku terlibat dengan orientation week. They call it "Minggu Destini Siswa (MDS)". Very tiring I tell you, I'll tell you all a bit about it later.
ini blok ADFP tak silap aku

All in all, I'm glad that I'm here now. Bukan senang nak dapat peluang macam ni dan yang pasti aku tak akan sia-siakan rezeki Allah ni. Wish me luck for my life at INTEC.

No comments: