klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Monday, July 25, 2011

First Weekend in Akasia

Assalamualaikum w.b.t
Last weekend, tidak seperti sebelumnya, aku bercadang untuk stay di Kolej Akasia instead of going back to Sungai Pelek. Reason? Saja je.... nak merasa jugak how it feel spending the weekend here.
Hmm..... nothing much, pretty boring la juga. Coz I spend most of the time inside the apartment.
simple breakfast
cereal, apple & juice

Then, need to wash all the clothes that piling up this week. Since our bathroom being repaired last time, aku tak basuh baju-baju aku. Firstly ingat nak hantar semua pergi kedai dobi jer (dasar pemalas punya perempuan keh..keh..keh) But since our bathroom siap awal and aku punyalah sayang duit nak bagi kat auntie kedai dobi tu (dengan erti kata lain 'kedekut'), terpaksalah basuh semua sendiri.
Next task.
Do Maths homework yang melambak ni!

Tapi, Maths 'mood' tu sekejap je... dah serabut sangat kepala otak, aku online untuk tenangkan jiwa (perghh ayat tak boleh blah!) Dari tengah hari (keluar makan kejap dengan Lin dekat Restoran Wira Sejati) sampailah ke malam hari aku online (puas kau balas dendam untuk one week!)

Sunday!
Special sikit.... I have an event today. 
9.30am our Biology lecturer, Miss Sufia pick us up (us means me, Zaf & Lin).
Kitorang pergi ke Masjid Shah Alam
Actually we're arranged to meet the AUSMAT seniors, kali ni super-super senior! means senior yang dah graduate from Australia.
Tujuannya just nak santai-santai and get to know each other. These seniors semua kawan-kawan Miss Sufia.
We have BBQ (seriously the chicken is awesomely delicious!)

We played games
game tembak-tembak
bang! bang! bang!

game 'behind the blanket'

We all get back by Zohor. After Zohor, aku meneruskan misi 'membasuh' aku. Ada separuh lagi baju. Habis membasuh, terus terlentang tidur (ish..ish..ish..tak senonoh betul anak Cikgu Ahminah ni! Haiii...) 
Seriously letih giler.

Get up at 6.30pm (nasib tak terlajak Asar kau)
sepetang bersama nescafe & twiggies

Jadi, begitulah hujung mingguku. Sedikit boring but relaxing...
Minggu depan macam mana pula ekk?

p/s: next week tak boleh balik~
T.T 
All of us must attend INPRO closing ceremony.

No comments: