klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Sunday, April 3, 2011

Bila aku jatuh tangga...

Hmmm....hari ni aku nak merepek pasal cinta sikit. Memandangkan ahli usahasama Poyo Corp. aku, Kenzo sibuk cerita pasal sweet dia (crush dia yang entah kali ke berapa yang berada nun di UK sana). Aku pun nak cerita pasal crush aku jugak..
Aduhaii....malu dohh nak reveal the darkest secret ni (rasa macam the chamber of secrets pulak...)


jaejoong shy
tengok, my hubby pun malu tau..
>////<


Rasanya tak ramai yang tahu....even bestfriend I, Cik Frankie  pun tau sikit-sikit jer.
So, aku start ekk...


FIRST CRUSH AT ELEMENTARY


Orang yang first sekali aku suka time kat sekolah rendah dulu, Mr. N (bukan nama sebenar). Dah nama pun budak sekolah rendah kan...sah-sah la time tu semua cinta anak kambing jer..kahkahkah XD
Aku suka kat Mr. N start from darjah 3. Aku simpan perasaan lama tau! Aku ni bukan jenis yang berani dan berterus-terang. So, aku simpan secret ni diam-diam. Tak ada satu manusia pun yang tahu! (pernah hampir-hampir nak kantoi dengan member aku, Cik Joyah 1...tapi nasib baik aku cepat-cepat cover...hehe)


Kenapa aku suka Mr. N? Tak taulah....maybe sebab dialah budak lelaki paling hensem (bagi aku la..) dalam kelas masa tu. Belajar pun pandai, terer English tau!
Because aku tak berani nak cakap yang aku suka kat dia, aku try rapat dengan dia.. Dengan kepakaran aku and the fact that we kinda shared the same hobby...(heh =_=)  both of us jadi rapat tau!


I keep it that way sampai la habis sekolah rendah.
Memang berat hati nak berpisah dengan si dia bila dah habis sekolah (walaupun dia tak pernah tahu hati ini, but I'm glad that we become friend)


Bila naik sekolah menengah, perasaan aku kat Mr. N semakin pudar dan finally hilang! Memang sekarang ni kalau tengok dia, memang dah tak rasa apa-apa (even kadang-kadang tengok muka dia pun rasa menyampah!)
Bila ingat-ingat balik zaman tu...memang rasa lawak sangat. Kadang-kadang aku sendiri tanya diri aku "Kenapa kau suka sangat kat Mr. N ni dulu? Kau tengok dia sekarang, bukan hensem mana pun!"
Hahahaha XD
Memang time tu still kanak-kanak lagi kan. Apalah yang kita tahu tentang cinta...
We're still good until now, tapi macam perasan tak perasan, tegur tak tegur jer la bila terserempak tu..


a/n: aku ada gambar Mr. N ni...tapi..taknaklah tunjuk!


SECOND CRUSH AT SECONDARY


Second crush aku time kat sekolah menengah. Startnya time Form 2, aku taktaulah bila tapi rasanya aku jatuh tangga bila first time aku nampak dia. Namanya Goh Chon Seng, Ketua Pelajar tahun 2007.
(Perghh!!! tinggi taste kau! Chinese boy...Head Prefect pulak tuh!)


First sight love? pehh..-_- camtulah...
Aku panggil dia Ketua Goh.
Aku suka kat dia sebab first time aku nampak dia, dia bagi satu aura yang manly, cool, strong leadership, friendly...plus! his look not bad too you know!


Aku pun tak selalu dapat bersua dengan dia, Ketua Goh morning session aku pulak evening session time tu. So, only if I'm lucky..I'll get to see him.
Aku taktaulah Cik Frankie ingat lagi ke tidak, tapi aku selalu aku tarik Frankie temankan aku pergi mengintai Ketua Goh (tak kisahlah kat kantin ke, bilik guru ke, office ke..) Memang lawak  bila ingat-ingat balik  XD (ish.ish..ish.. kau ni..)


Partly, aku masuk ke Badan Pengawas pun sebab dia jugak.
Episod paling lawak sekali pasal Ketua Goh is when Badan Pengawas buat satu trip ke SSP, Cyberjaya. Time dalam bas, aku dengan Nic duduk sebelah Ketua Goh (aku saja pilih tempat tu tau!)
Memang along the way, aku tak lepaskan peluan curi-curi pandang dia. Paling buat aku happy tak hingat, bila dia bagi gula-gula kat aku. Actually dia pas gula-gula tu kat semua orang dalam bas, tapi tak kisahlah! aku happy sesangat! (aku tak makan gula-gula tu, simpan buat kenangan). Itu jugak first time dia bercakap dengan aku! >///<
Walaupun ayat se-simple "Nak gula-gula?"
Then, memandangkan aku tak ada gambar dia, aku try curi-curi ambil gambar Ketua Goh time dia tengah tido. (Nic yang memang tau aku ni, just geleng-geleng kepala jer) Memang lawak time dia tido tu!


camni la rupanya!
sebijik macam leadershii kesayangan aku ni!

Tapi apa-apa pun...aku berjaya tangkap gambar dia pakai handphone aku! (tapi HP tu dah rosak, gambar tu tak dapatlah diselamatkan T.T)
Anyway, sekarang rasanya aku tak rasa apa-apa lagi dengan dia (aku tak pernah pun cakap dengan dia sebenarnya, just admire dari jauh). Sekarang pun aku tak tahu apa khabarnya Ketua Goh. I'm sure dia dah ada girlfriend.
All in all, aku memang respect dia...I'm proud that aku ikut jejak langkah dia untuk jadi Ketua Pelajar tahun 2010.

3RD CRUSH, THIS IS THE CRAZIEST!

3rd crush aku ialah yang paling gila? Hahaha XD
Inilah yang paling grand sekali. I've set my eyes on him since Form 3 (maybe since Ketua Goh ada, tapi aku tak pay attention sangat) I've fall for his eyes...SERIOUSLY, mata dia cantik sangat..macam berkaca-kaca, like he cast a spell on me.
Kenapa aku suka dia? Sebab dia ni hensem gilerr!!! Muka dia tu ada iras-iras pelakon Taiwan, Mike He

ini Mike He

Aku just suka pandang dia curi-curi. Eye candy kan...
Bila naik Form 4, aku dapat tahu yang bukan aku seorang jer yang rasa dia hensem. Rupanya ada yang lain jugak! Tak lain tak bukan...Kenzo dengan Alin (perghh! tak sangka aku korang!)
Memang excited giler bila dapat tahu yang ada orang lain yang sependapat dengan aku, yang peliknya...aku tak jealous or marah....tapi aku suka! teruja!

Oh ye..aku tak kenalkan lagi ye...dialah Prince kami.... Ee Ken Wei !
(Chinese boy lagi! taste kau ni memang!)

camne? hensem kan dia? 
not to mention..cute too!

Naik Form 5, kami bercadang untuk bergerak lebih drastik. This is our last year! kalau nak buat benda gila..inilah masanya!
We organised a fanclub for him. Yes people! a fanclub!
We all nak kumpul semua orang yang rasa dia ni hensem and lovely.
So..tertubuhlah... "Charming Prince Ken" (CPK)


We all panggil dia Prince Ken.
Kenapa? because image seorang putera menaiki kuda putih, itulah image Ee Ken Wei dalam kepala kitorang
He's a prince indeed!

CPK la antaranya yang meng"live"kan senior year aku kat sekolah tu...
Kitorang buat macam-macam! (tak mau aku cerita kat sini), segala kemahiran ninja, CIA, FBI semua apply kat aktiviti ni..hehehe :D
Even banyak jugak kejadian pahit, sampai we all nak give up! tapi dengan semangat yang kuat! Kami tetap bertahan!

So, sedikit sebanyak..itulah cerita crush-crush time sekolah....
Kalau ikutkan aku takde serious feeling pun dengan diorang-diorang tu...
Just saje suka-suka (sebab diorang hensem!)
Hahaha

By the way...kalau tanya aku sekarang, Siapa crush aku?
Aku akan jawab...

THE LOVE OF MY LIFE IS...

meet my boys....TVXQ!!

080228

especially my ULTIMATE CRUSH!

jaejoong : kitorang dah kahwin last month

oh my hubby Jae!
>.<
I love you so much!


HA HA HA HA
So, who's your crush??

1 comment:

farahanis said...

hahhaahhaha.. waitg for ur crush in U!!!