klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Thursday, December 6, 2012

A Short Visit To Kuan Wellness Ecopark


Last Sunday, we make a short visit to this one small, beautiful place.
Kuan Wellness Ecopark ni terletak di Tanjung Sepat, between Morib dengan Sungai Pelek.
Visit the official webpage here

Tak pernah tahu pun ada that kind of place near my house, tak jauh..around 15 minutes by car (I think so).
Actually my family and I baru balik dari kenduri kahwin rumah Nenek Milah, anak Nenek Milah kahwin.
After shopping sikit dekat pekan Banting tu, on the way balik, ayah singgah kejap.

Gambar kat atas tu ialah sebuah bangunan besar, the one yang people use untuk dapatkan sarang burung tu la...


I think ayah brought us here because dia nak tengok Eco Farm ni jer
Nothing much here, its just a small place with some animals, both rare and very common animals
Eco farm ni ada ayam belanda, guinea pig, rabbit, iguana, mandarin duck, burung merak, burung nuri, parrot, pigeon (lain sikit la pigeon ni) and...tak ingat lagi dah..

Parrot
Aku pergi dekat jer, tiba-tiba dia posing~
*snap*snap*

some kind of ayam yang aku tak ingat namanya
warna bulu dia sangat cantik!

burung merak stingy~
dia tak nak tunjuk ekor dia :-(

pigeon yang macam kena kacuk dengan ayam serama
jalan terkedek-kedek
comel~~

there's a cafe there, I think they served sup sarang burung

Cantik kan rumah ala-ala Inggeris ni?
They sold their product here~

classic cars for display~

And...lastly momento picture



I can't get around much
but at least, it such a pleasant experience
seems like a small portion of my 'doa' Allah makbulkan.
it happens right after I wish for a change in my daily schedule ^_^

p/s #1: there's only one unpleasant thing. Ada this kind of unpleasant smell around the place. I don't know datang dari mana

p/s #2: baca Zaf post pasal lagu Tohoshinki - Doushite....  serius terharu.
terima kasih Zaf sebab suka lagu tu!!! T___T

No comments: