klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Tuesday, February 18, 2014

Just say Alhamdulillah

Pertolongan Allah tu boleh sampai bila-bila masa saja, di masa kita paling tak jangka, 
di masa kita paling memerlukannya.

Since I've come back to Canberra banyak masalah nak kena fikir, banyak perkara perlu penyelesaian. Risaukan keadaan diri, risaukan keadaan kawan-kawan. Sampai ada suatu masa, too many things to get done in one day dan kepala ini terasa sesak sangat.

Kala malam menjelma, 
mata tak dapat nak dipejam sebab fikiran ligat memikirkan possible situation and solution.

Aku terduduk. Terdiam.

Tiada siapa dapat aku mengadu tentang permasalahan ini. Perantau di bumi asing. 
Tiada sokongan ibu bapa dapat aku pinta di saat ini

Hanya Dia, cuma Dia
Aku menadah tangan memohon kemudahan

Aku cuma hamba-Nya yang hina.
Saat aku susah baru aku teringatkan Dia.
Tapi Dia itu Maha pemurah 
Tika Dia menurunkan satu persatu penyelesaian permasalahan aku, aku bersyukur,
Walau hanya sedikit kelegaan diberi, aku bersyukur

Kelapangan hati itu suatu nikmat

Alhamdulillah.

No comments: