klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Saturday, March 5, 2011

Sungai Congkak Story [Day 1]

Nak share story Sungai Congkak. Ce..cite..ce..cite


Alkisah, hari Isnin yang lepas aku bercamping kat Sungai Congkak (honestly..macam tak boleh nak panggil camping sebenarnya) selama 3 hari 2 malam. Program ni anjuran pihak Masjid Bukit Bangkong...saja buat program untuk belia, lagi-lagi lepasan SPM
Tujuan: Isi masa lapang dengan aktiviti yang ada jugak pekdahnye...kan baguih tu..
Semua belanja (makan, minum, transport, stay) ditanggung beres oleh pihak masjid. Orang nak bagi trip free..sape taknak beb! Golden chance! Grab it while you can!


[110228 - Monday]


Plan asalnya aku nak angkut kroni-kroni aku..Kenzo, Ira, Frankie & Zerry..tapi last-last Zerry saje yang confirm nak follow..takpelah. Even agak kecoh the night before, tapi esoknya pukul 9.00am aku dah terconggok kat depan Al-Ulum (tempat berkumpul)


Time briefing..we all diinform bahawa bas akan arrive around 2.00pm. Perghh! awat lama bebenor? Aku tau camnie..lebih baik aku stay kat umah dulu..prepare lunch ke hapa. Boleh jugak adik-adik aku makan nanti.
Hati memang agak panas..tapi ingat..."Setiap yang berlaku ada hikmahnya". Aku text Frankie untuk inform hal ehwal semasa nie...wondering if dia boleh clear problem yang dihadapi & boleh join sekali. 
Alhamdulillah...Frankie cakap dia boleh join venture, bertambah la kroni aku..ecececehhh..


Me & Zerry go back to my house first.. (lunch dulu..landing-landing dulu..lama nak tunggu tu beb!)
Around 1.00pm Frankie datang rumah aku, very ayu berbaju kurung merah you~~aww~


We all bertolak pukul 2.30pm. Sempat jugak aku top-up tidur dalam 30min (semalam 3.00am baru lelap!)
Sampai sana dalam 4.30pm, memang excited tengok sungai yang mengalir kat tepi tu...



Place that we gonna stay called "Asli Adventure Base Camp"
Perghh! dengar nama pun macam dah adventure gilerr. Tempat dia okay la...ada surau, dorm, dewan makan, bathroom. Walaupun facilities tak seberapa..tapi cukup la untuk stay 3 hari.
Lepas sedikit briefing and welcoming dari tauke kem tu...We all decide tengok-tengok keliling tempat tu..buat small tour sikit


Overall, this place memang green. Ada satu kolam besar (seperti yang dilihat dalam gambar). Rasanya boleh buat aktiviti air macam rakit, kanu..oh ye..ada boleh buat flying fox juga.

Emm..siapa yang menyelia we all kat sini? emm...ada la seorang anggota biro belia dari Masjid B.B, Encik Mas Hadi dan seorang lagi, Encik Ramlan atau panggilan mesranya Wak Lan.

Dalam nak dekat-dekat maghrib camtu...aku, Zerry, Frankie & Tiya tolong Wak Lan masak dinner (kat sini kitorang kena masak sendiri..)


Berjayalah we all menyiapkan, sup tulang, sayur kubis masak tumis & telur dadar

Malam tu, after dinner...takde la aktiviti apa-apa..cuma ada la mereka-mereka yang lain decide nak jalan-jalan ambik angin dekat luar (luar base camp). Aku, Zerry & Frankie terasa malas pulak nak mengikut..jadi we all pun stay je dalam dorm. Bertiga je dalam dorm...we all gosip-gosip sikit... bila mata masing-masing dah berat..ape lagi, alas bantal tarik la selimut!
Masing-masing tak sabar nak tau apa yang bakal we all tempuhi esok, sebab esok.... kitorang akan pergi hiking untuk ke air terjun!

TBC...   

No comments: