klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Wednesday, May 4, 2011

Hari-hari yang kosong...

Ish..ish..ish..
dah berhabuk blog aku ni (kejap nak sapu-sapu sikit)
Aku sebenarnya nak update blog ni, tapi tak tau nak cerita apa....dah tak ada cerita. Tu sebab tajuk entry "Hari-hari yang kosong".


Emm..nak cerita apa? Oh...aku tengah tak sihat ni, entah la....macam demam tapi kejap "on" kejap "off". Heh..dah macam suis lampu pulak. Kekadang rasa sihat, tapi nanti bila malam sikit dah mula hangat-hangat satu badan pastu terasa sejuk pulak. Tambah pulak dengan batuk dan selsema.
Alahai....
Dua tiga hari ni asyik perang besar dengan budak kecik tuh! (adik aku yang bongsu sekali la...)
Buat perangai pulak dia tu, orang cakap tak mau dengar (boleh dia buat aku macam rak buku jerr).Pastu mengada-ngada pulak dia (akibatnya kalau dimanjakan sangat dari kecik!)


kau memang adik aku paling comel, tapi kekadang akak geram betul dengan kau!


Contohnya macam semalam, memang perang besar. Memang tak logik tengok kakak yang dah 18 tahun boleh fight dengan adik yang baru umur 5 tahun (When I said fight, fist, slap and kick included...tapi minimum la..agak-agak la, budak baru 5 tahun). Mesti korang akan cakap aku ni childish la, tak mature la, temper sangat la... tapi seriously semalam memang senang betul aku naik angin, si kecik tu pulak buat perangai dia....apa lagi...meletuslah gunung berapi.



Hmm....maybe sebab aku kurang sihat kot, emosi pun jadi kurang stabil.
Tapi perang semalam dah disejukkan dengan ice-cream "Mat Kool" perisa vanilla and chocolate.
Ha! ha! ha! sah macam kanak-kanak aku ni!
Nak cakap aku tak sayang adik aku? Ishh! Gila hapa? sah-sah la aku sayang...diorang semua tu memang kadang-kadang menyakitkan hati, tapi dioranglah darah daging aku.


Oh ya, satu lagi...aku dapat tawaran "Kolej Matrikulasi Perak", 23 Mei ni kena pergi daftar.
Aku tak taulah aku pergi ke tidak, actually aku tunggu UPU and MARA.
Tengoklah macam mana.


P/S: Mama ajak datang SEMESRA, katanya ada novelis Ain Maisarah kat sana. Malaslah aku nak pergi, bukan aku baca pun novel Ain Maisarah tu...


No comments: