klik iklan ini untuk sesuatu yang menakjubkan!

Tuesday, June 7, 2011

Semasa : MPOP Hasil Pengaruh KPOP? Hasilkan Kumpulan GULA-GULA?



Terbeliak mata aku saat mengetahui tentang isu hangat ini. Gadis-gadis sexy nak mampuih kat atas ni adalah girl group pertama Malaysia yang membawa genre Kpop. Seriously...

MENYAMPAHNYA AKU TENGOK!!!! HEEEEEE.....GELI GELEMAN SIOTTT!!

Firstly aku tahu pasal diorang through blog Cik Syaza Mar'iyah (aku suka celoteh beliau pasal group ni....terbaekkkkk!). Then, nampak pulak diorang dekat HIP TV! Astaghfirullahhalazim...... apa nak jadi dengan industri hiburan tanah air kita ni? Aku tahu la fenomena K-pop tengah meletup-letup dekat Malaysia sekarang ni, tapi tak payah la nak ikut-ikut bagai!


Aku akui, aku memang Kpop hardcore tahap gaban! Tak percaya tanya member-member aku... gerenti diorang akan angguk sampai tercabut kepala. However la kan, bila orang Malaysia nak tiru-tiru macam ni...tak payah la...buat sakit mata aku je tau tak. Kalau non-muslim yang buat kerja rupa ini, Chinese ke, Indian ke, Iban ke, Melanau ke tak kisahlah! Aku boleh terima. At least Chinese girl ada rupa-rupa Korean sikit, comey la jugak aku tengok. Ini..Melayu!! Islam pulak tu!! kulit tak berapa nak cerah, cutting badan takdelah seksi mana, rupa comey pun tidak, just tahu pakai terdedah sana-sini lepas tu dancing tergedik-gedik. You all jual badan tahu tak cik kak GULA-GULA, bukan jual album!!


Rujuk gambar dia atas, 1st picture aku rasa album cover kan? Tahu tak apa first thought aku bila nampak gambar tu? Aku ingat sekumpulan GRO or kupu-kupu malam Lorong Haji Taib tengah buat promotion poster! Hakikatnya!!?
Sorry la kalau I terkasar bahasa, tapi you all yang pakai baju serupa tak cukup kain. Kain murah-murah kat Nilai 3 why tak pergi beli buat tutup apa yang patut tu??!!
2nd picture pulak....betul-betul similar dengan SNSD (Girl's Generation). Honestly, aku tak suka sangat SNSD sebenarnya. Tapi at least SNSD tu lebih sedap mata aku memandang daripa depa-depa kat atas nihh!!


Time aku search pasal cik kak GULA-GELI ni (eh? betul ke aku taip ni? Lantaklah...), aku jumpa banyak bloggers yang punya ideologi yang serupa dengan aku. Ramai yang membantah! Ramai yang tak suka!
So, aku rasa diorang ni tak akan bertahan lama dalam industri. Lama-lama tenggelam la tu.


p/s: gelak guling-guling bila baca tulisan bloggers lain, memang sinis, tajam dan lawak!
.

1 comment:

mohamadnabilfikry@yahoo.com said...

betol..betol...betol.... setuju..
kalau cik fatin kita la yang mencoret..... memang..memang.. cukup..cukup.. meletop punyer......